Tuesday, June 15, 2010

new temptations!!!

one word....

*DROOL*

sumber mentah: seriouscompact.com

ahh benda ni buat aku meleleh air liur.... eee ok2... this is a series of SERIOUS COMPACT cameras yang berada di pasaran.. guess why? i'm kindda sick actually semua orang macam NAK sangat-sangat DSLR (saya juga pernah berada dalam kalangan itu.. ewww!! what a confession la!!).. bak kata cik bella comel, batakkaro habis la kalau dapat DSLR..

pernah kawan aku bagi statement............



"aku menyampah betul tengok kat egypt, budak-budak gi mall bawak DSLR yang gabak-gabak tu.. cam nak tampor je muke diaorang!!"

skrip mungkin berlainan sedikit dari cerita asal tetapi memberi maksud sama ye!


so THIS IS THE NEW THING. the IT camera.. maybe not now, but i'm sure lagi 2-3tahun orang akan hantu-gila-cipan sama camera ni..

yang dekat atas ni.. is Sony mirrorless APS-C camera concept design.. tak tahu la dah keluar dipasaran di pasaran gelap atau pasaran cerah.. (wt..?? cerah?? huh??!) dekat malaysia ni..


sumber asli : seriouscompacts.com

ney pula olympus ep-2.. haa yang best nya pasal camera-camera kompak ni
-ringan
-boleh tukar-tukar lens macam SLR and DSLR
apllicable to certain models
-resolution almost to DSLR
-murah sedikit dari DSLR
-etc. etc.
actually ada bayak lagi tapi IDK much bout it.. tanya lah cik amy matoto di mossartdesign.blogspot.com

and so check out http://www.seriouscompacts.com/ untuk keterangan lanjut

sumber tampalan : LeRun

ni pulak untuk permudahkan daku ke kelas..

almaklum la.. dah la tak ada lesen.. motor tak ada... kereta tak ada.. bersyukur jela atas nikmat kurnian Tuhan...

(walhal aku mengharapkan sebijik rolls royce dengan chaffeur yang muka dia macam jake gyllenhaal *pronounce gai-len-hu-lei* hantar aku ke studio dan kelas dan makan di kafe jentayu pada hari-hari di kampus.. miahahahaha!)

ehem pause.. pause.. ini scene budak ak sedar diri *censored*

hehehe LeRun Sierra AX.. (eceh! Armani Exchange la kunun.. podahh!!)
ada juga Sierra DX and CX tapi aku tak minat cuz nama dia tak galmour... nama kenalah glamour barulah HOT bebeh!!!
(perlu kerr???)

SUDAH!! SUDAH!!
esok aku ada kerja buruh yang harus aku selesaikan..

nak dengar mama bebel??
tak nak....
nak kena marah???
tak nak.....


so kita tidur dulu.. tata.. see you tommorow!!
(tolong la bagi aku mimpi dapat benda-benda ni.. hihihi)

1 comment:

AMY JOHAN said...

serious compact tu bole di google sndri kalo rajin
kat mesia ni, paling dekat pnah nmpak kt BB dgn JJ salak selatan kalo xsilap la..


p/s: oh kak long, tinggi betol cita2 tu..
nnte kasi tumpang sekali pegi jentayu
:D ngee