Sunday, June 13, 2010

insiden "eksiden"

today was like a total mess...


bangun pagi memang tak ada mood nak keluar pergi orang 'kondangan'..

(ref: bahasa jawa: kenduri.. selalu nya untuk orang buat kerja kahwin)


memang dah tak ada feel dah.. seriously i'm not keen to see some of my relatives.. most of you might know kot.. bagi yang tak tahu just ask lah kalau tak malu.. kikiki!! tapi since my mom kata these ones are very nice people and they are very supportive in many ways,... ok lah.. nanti abang aku nak kahwin tak ada siapa nak datang kenduri.. cuz mine... lama lagi kot...???
NTAH!!!

dengan keadan yang pemalas tahap gaban nya aku mengsosok baju yang dah siap digantung dalam almari..

"eheee pakai baju raya tahun lepas la.."

dah la hari ni panas bahang ma aih!!!! tak sampai sepuluh minit aku mandi dah berpeluh...
emm sarung je baju kurung glamour bling-bling yang berurai-urai labuci nya...

kegatalan melanda badai.. eh?? badan...
kulit aku sensitif tahap kritikal... sabar je la mak nya...

dah tu kelam kelibut aku dibuat...

GARU SANA..... GARU SINI...


ooo aku tak tahan ini macam la, leng loi leng chai...

ok part ni *censored* *siaran tergendala*

aku terus berlari sepantas abang Flash ke dalam bilik mandi..
*splish splash*
pakai gayung je.. baru ol' skool bebeh!!


keluar je terus setepek betamethasone valerate cream 1:4 kena kat area-area yang merah-merah di badan aku..


alamat nya baju yang supposingly save untuk raya dah pakai.. padahal baju tu dah bantai dah masa jadi emcee for photgraphy competition and i-exceed aritu... hehehe..

merujuk kepada TAJUK BESAR diatas..

BUKA MATA LUAS-LUAS..... anda nampak??


ini ialah side mirror kete myvi yang baru sahaja dihentam oleh motosikal penjual airkrim..

aku dah la tertidur disebabkan makan antihistamine bagi menahan kegatalan
(gatal literally ok!! nampak ni?? *penumbuk*)

BANG!!!! BOMM KAPOWW!!!!
ini ialah sound effect semata-mata tiada kene mengena antara yang hidup atau dah tak ada


bro, sape tak terkejut dari ketiduran kalau bunyi kene hentam cam tu en??

sedar-sedar benda dah tercabut.. abang pit parking tepi before the next traffic light.. mama n abang pit keluar pergi jumpa orang yang langgar tu..


bukan nak kata apa lah kan.. mak aku ni baik sangat.. kalau aku ada kayu baseball time tu memang habis dah mamat tu..
ko ingat ini scene gokusen ke??


mama kata mamat tu pakistani.. orang susah.. nak pau lebih-lebih pun cam kasihan.. kotak aiskrim pun pakai kayu je.. tak ada aluminium kebenda pun.. 'brand' pun bukan la terdiri dari jenama antarabangsa macam haagen dazs ke, baskin robbins ke... walls dengan nestle pun bukan.. marigold pun bukan!!

cap apa aku tak tahu la.. cuma mama kata jual aiskrim biasa-biasa je..
ok lah kalau nak ikut standard side mirror original myvi ada lah dalm rm200-300..
mama minta rm100.. dia ada rm40.. do the math la....

gila la!!!

ikut kan salah dia.. dia la bayar.. kan?? dah la this month banyak pakai duit.. cat rumah la, repair tu la, ni la, road tax la, insurans la....

mama kata tak nak la ambil rezeki orang banyak-banyak..

ok!! ok!! lesson learned... bukan duit aku.. duit abang aku.. so, WHATEVER..
terus pergi kenduri...

dekat kenduri pun orang-orang tua tanya

"dah habis belajar?? bila nak kahwin??"


mak aih!! i'm only 19 kot!!!
ehem!! kalau nak bagi aku cincin tifanny's dengan banglo sebijik tambah bmw X6, malam ni juga kita pergi siam!!! hahaha

wasehhhh.. tunggu la saya dah kerja, dapat rumah and kereta nek.. sensitif betul soalan tu....


p/s: tengah dengar lagu fiona 4u2c... corny!!

4 comments:

AMY JOHAN said...

haha
long journey ah that day
kadang-kadang manusia ni kna ada rase simpati..
mmg tabik spring la kat mak kaklong tuh
bila kaklong nk kawen dgn abg long?
hahaha

ainil said...

kawen dgn 'paki' tu je kot.. hahaha tak payah la abg long.. abg long simpan dlm poket... miahahaha

AMY JOHAN said...

muh ha ha ha ha
kesian abg long
kalo ade dua undangan serentak, pilih yg mane?
A. abg long
B. "paki"
C. xterima mana2
D. Suroh 2 org tu kawen dgn org laen je

ainil said...

kawen due2.... hahahahaha sungguh tamak haloba!!! klu senang d jela..