Wednesday, December 29, 2010

living in a race..

aku tak tau macam mana nak mulakan ayat untuk kali ni... it's 2010.. and being a 20 really taught me about life, and the people around me.. tak payah la nak plastik lah kan dengan tergedik-gedik jerit-jerit kata aku happy gila for 2010.. no no nooo.. tahun ni most people around me tunjuk their true colours.. hitam putih warna yang mereka tunjukkan tu, Tuhan je la yang tahu kan.. but ada a fraction of these people yang aku truly appreciate.. ada 2-3 orang kawan-kawan aku ni, di mata orang nampak macam dorang ni 'a huge LOSER' dan sangat pathetic tapi they actually understand me alot!
HEART them, may Allah blessed them!

dorang la mengajar aku bersabar.. and they taught how karma goes back around.. so it's true bila orang tua-tua kata kita kena pandai memilih kawan, bukan kawan yang ada harta, atau yang famous lagi glamour kalah Siti atau kawan yang hap-tu-det but kawan yang understand your situation and doesnt pull you down lagi jauh.. someone yang bukan plastik and kept giving me white lies.. cuz frankly speaking, aku pun dah tak larat dah nak tipu sunat.. aku tak boleh la nak please other people all the time kan?? aku tak nak bagi contoh lebih-lebih kat sini, cuz bagi contoh tu pun kadang-kadang dah buat orang terasa.. *kalau yang ini pun ada sesiapa terasa, i mintak maaf banyak-banyak ok* cuma for 2011, i should be more alert when it comes to benda macam ni, so i can have a lil peace in my mind.. tak larat dah la nak sakit hati pasal orang lain.. lagi sakit hati, lagi banyak aku menyumpah, lagi banyak dosa aku dapat.. c'mon, nak kata aku baik sangat pun takde la kan??

mungkin previously aku tak reti sangat nak jaga hati orang kot.. kot lah... tu yang semua pun buat macam bila susah cari aku, bila senang, ko pikir la sendiri.. benda ni pun tak applicable dekat kawan-kawan je.. kadang-kadang relatives sendiri buat macam ni.. bila Stitch kata

OHANA MEANS FAMILY, FAMILY MEANS NO ONE IS LEFT BEHIND...

tapi yang aku rasa being in a family zaman sekarang ni dah macam living in a race.. lagi ramai orang suka tinggalkan kau belakang-belakang.. pastu boleh la boast banyak-banyak... terlalu banyak yang nak dibanding-bandingkan.. memang la tak semua yang buat perangai.. but i'll tell you.. PLENTY.. and i'm glad abang-abang aku dengan mama never leave me, walaupun dulu-dulu result hancus ke, bodoh bengap ke, muka nerd belah tengah ke, rosak kan PC ke, atau hilangkan duit raya ke.. apa pun for 2011 im gonna prioritizekan family and studies dulu.. benda-benda lain, belakang cerita lah... kita buka buku lain and kalau apa-apa bother us, "ignorance will be my new bestfriend..." and hope to see more nice people next year... yada yada yadaaaaaaaaa!

p/s: tak tertakluk kepada kawan rapat dan separe rapat :D saya sayang mereka! kenapa saya sayang mereka? sebab dia besttttttt...

2 comments:

Fahmi Raazali said...

haha... kawan 1/2 rapat...

disebabkan aku masih study, biasanya azam aku by semester. tp tahun baru pun aku buat jugak :-)

azam tahun baru 2011 tak buat lagi.

Family always number 1. Selalunya tak kira la kita senan atau susah, family kita akan sentiasa ada.

Lagi pun family ni tak boleh diganti2. Mereka la satu-satunya. Unik tak ada yang lain. 1 emal, 1 aayah... dan adik beradik :-)

ainil said...

ade weyh, main separe2 rapat.. macam kat sekolah.. "aku kawan dia tipu-tipu je..." tapi kawan separe rapat make sense lagi la... haha

haaaaaaaa betul2.. before ni aku kurang prioritize kan family aku.. aku dah 20 kot.. sedar diri sikit lah kan.. plus sekali-sekala je aku balik rumah.. so sekali balik, enjoy dengan family puas-puas!