Friday, October 1, 2010

aint word a bee ai tee see hettch?

setelah lama aku hiatus, got back the strength back to write..

macam biasa la.. post aku semuanya post NAK MARAH ORANG.. *ceit*

like this week been such a lucky week la katakan... i score material technology test and presentation technique.. ok that's the nice part lah kan... :D

tapi you know bila ada je manusia yang TAK PUAS HATI, perasaan PHD...
serius macam nak cuss kat sini, but i prefer doing it offline...

masa , cik epy tampal kertas markah tu, i wasnt keen to see my marks..
AND
bila aku dapat tau my marks for my presentation technique, i wasnt sure if i deserved that kind of marks, walaupun lecturer kata effort setimpal dengan marks yang kitaorang dapat...
dah la hidung aku soksek2 kegatalan time tu.. so i just sit in my place, do my work..

ada gak cam perli gurau like,


"tak nak la cakap dengan ainil selama 82jam.. nak merajuk.."

"ohh ainil, menci-menci!! nak merajuk dengan kau 93minit"

yang itu aku tak kisah la nak merajuk ke.. last aku kena pujuk budak-budak manje nan somel itu... (cepuk sekor2 kang baru tau.. heee)

tapi paling best aku kena, "aku tak faham la kenapa kau boleh skor banyak ni.. yang orang lain skor, aku cam ley caye aaa.. tapi aku tatawu ape yang dalam panel kau yang buatkan prof dengan encik py tertarik.. macam,...."
almost exact words kot..

perasaan aku time tu.....
WHAT THE F*CK WEYH?????

serious tetiba aku faham gila maksud kau dengan expression muka kau yang tak boleh blaaa tu..

AKU
"kalau ko agak2 tak puas hati dengan markah aku, aku tak layak dapat markah, gi aa jumpa prof, deduct je markah aku, aku tak kisah pun.."

masa aku cakap ayat tu.. memang la aku terasa gila vavi la... dia try to be cynical, tapi sorry aaa derr, waa paham kalau lu cakap kias-kias.. waaa tak la bodoh bengap sangat bahasa melayu..

satu lagi kat fb, sibuk je kecoh pasal excellent student... haram aku tak comment...

but at the end of the day,

aku tau what i've done is with my own effort..
and aku sangat bangga aku berusaha dengan kudrat aku sendiri.. bagi yang membantu aku terima kasih banyak-banyak tau!

lagipun waa tak mintak beras lu, wa tak pinjam duit lu...
lu pinjam duit wa ade aaaa...


p/s: thank Allah i'm blessed with good genes.. another bonus for me.. ALHAMDULILLAH..

5 comments:

Fahmi Raazali said...

pasal markah... aku xmau komplen apa2... tu keje lecturer... tau la dia org nak bg markah... dan dia org tu lebih tau apa yg dia org nilai...

dlm kelas tu prof ada bagi hint apa...

lebih kurang maksud dia... lukisan cantik tu kira no 2 sbb dia nk tgk layout kita...

dalam layout tu pulak termasuk sekali la kekemasan...

dan siapa yg lukisan dia cantik tu kira dpt bonus la...

sape yg rajin btanya n buat research tu kira dlm effort dia buat keje tu...

effort tu pulak mungkin tgk kepada lecturer mcm mana dia nak nilai sbb budak2 ni pun ada mcm perangai...

ada budak rendering cantik... tp kurang part lain...

anyway... mulut org... kita tak boleh nk control... nnt bila dia org dah penat tau la dia org berenti... :-D

ainil said...

thanks fami for the support...

aku almost putus harapan nak bt panel n sketch... like if aku buat teruk pon org kutuk, buat terbaek pun org condemn... cam entah hape2..

sekarang aku buat ignore je la kot.. kan??

Fahmi Raazali said...

better ignore aje...

walaupun kadang2 markah kita rendah... dari markah kawan kita... sekurang-kurangnya bergembira la utk kawan kita tu sebab dia berjaya menyerlahkan diri dia... dan peringatan utk diri sendiri supaya usaha lagi...

mmg la kadang2 tu kita termakan hati dgn kawan2... tp dari fokus dgn benda yg dia kata dan buat kita xgembira...

baik fikir pasal kebaikan dia pd kita dan fikir benda yg buat kita gembira dan apa yg kita mahu :-D

teringat ayat best yg aku suka...

bak kata2 best dari blog kawan aku... yg lebih kurang macam ni la bunyi dia...

"kita menegur orang macam membaling bola ke dinding..."

kita tegur tu utk peringatkan diri sendiri dgn harapan kawan kita tu juga turut berubah dgn teguran yg kita bagi :-D

mungkin dia tegur guna ayat panas... utk reflect ke diri dia balik... :-)

ainil said...

huh.. im trying HARD untuk ignore dy SANGAT2.. at least masa aku MC jatuh moto aku tak jumpe dy.. it made me feel a lil bit calm rather than aku nak mara2 je..

cmon fami.. kita dah 3 sem kat sini.. kadang2 hati budi masing2 kita da faham kan? you can guess from people's action.. plus.. for the past few days ney ada gak yg type2 mulut lepas pon, byk tlg aku mase aku sakit..

aku tak nak jadi judgemental, but sometimes bila kena kat aku, i cant help but to 'lepas mulut' sikit.. tp sekarang aku lepas mulut pun kat blog je la.. aku xnak la sampai kat kelas tak bertegur semua..

and im sure what he said bukan nak 'tegur'.. kalau ya, then whats the point of him tetibe nak judge aku kan?

sekarang ni aku tahap SABAR, BUAT BODOH, IGNORE, MAAF..

quote : "in 5 years time, orang tu takkan beri apa2 effect kat kau, samada dalam kerjaya atau hidup"

Fahmi Raazali said...

3sem cukup utk kita tau perangai org tu mcm mana... tp xde la sepenuhnya... hehe

kadang tu aku pun ter judge jugak org lain... lagi2 masa tgh emo sikit... tp lately ni selalu ambik keputusan jaga hati sendiri selalu...

bila ada problem dgn org lain pulak tgk dari perspektif yg mana aku boleh handle...

cakap pasal mulut ni pun susah jugak... sbb aku sendiri pun kekadang tu selalu gak sakitkan hati org... cakap memerli banyak sikit... kadang2 tu berlapik-lapik... kadang2 tu direct sgt... huhu...

selalunya la bila aku sakit hati dgn aku... nnt mula la aku membebel sorang2 kutuk orang tu... nnt hati dah sejuk... OK la balik... tp bekas tu ada lagi la... lmbat sikit hilang :-D